Thursday, July 9, 2015

Inheart - Sakura

Tajuk: Sakura 
Artis: Inheart 
Tahun: 2010 
Kandungan Lagu Dalam CD: 5 Track 
Kualiti Album: *****5 bintang 

Cover Album: 

Caver yang sangat menarik berlatarkan alam semula jadi ciptaan Allah swt & diserikan dengan 5 anak muda dimuka hadapan album tersebut. Gaya santai & juga pakaian yang mereka pamerkan memang sesuai dengan suasana dalam album ini. Ucapan penghargaan buat yang tersayang & disebalik tabir nama2 yang terlibat bagi menjayakan album ini tak terkecuali ada didalamnya serta genre yang meeka bawakan ialah RNB nasyid. 

Kualiti Keseluruhan Lagu: *****5 bintang 



Sakura 
Lagu: Omar K 
Lirik: Zul Baharin 

Sebuah lagu yang mengisahkan tentang persahabatan dalam meneruskan perjuangan, ia ibarat bunga Sakura yang tumbuh mekar berkembang apabila tiba musimnya & dalam masa yang sama ia akan gugur jua akhinya. Apa yang uniknya lagu ni ada diselitkan dengan kata2 dalam bahasa Jepun.

Yang Ku Cari
Lagu:  Benign
Lirik: Shah & Rafiq Infinatez 

Lagu yang mengisahkan tentang seorang hamba yang ingin mencari keredhaan Allah dalam kehidupan yang dilalui dalam dunia ini. 

Takbir Raya:

Disampaikan oleh Pito' & lirik Copyrigh Control 

Penantian Ini 
Lagu/Lirik: Benign, Shah & Rafiq Infinatez 

Sebuah lagu raya yang mengisahkan seoang kanak2 perempuan yang hilang entah kemana, namun dalam menyambut ketibaan Aidilfiti kesedihan yang melanda keluarga tersebut atas kehilangannya & tidak diketahui. Lagu ini mereka berkolebrasi dengan Imran Ajmain & Hyrul AF. 

Sakura (Minus One) 

Lagu ini juga terdapat dalam bentuk minus one & sangat memudahkan jika ada yang ingin menyanyikannya semula. 

Ucapan: 

Semoga anda semua dapat meneuskan perjuangan dalam dunia nasyid hingga ke akhirnya.....

0 comments:

Post a Comment