Thursday, July 9, 2015

Du'a - Sahaja Aku MencintaiMu

Tajuk: Sahaja Aku MencintaiMu 
Artis: Du'a 
Tahun: 2011 
Kandungan Lagu Dalam CD: 8 Track 
Kualiti Album: *****5 bintang 

Cover Album: 

Cover yang sangat2 cantik dengan warna yang terang & berwarna warni, ini memamng menarik perhatian semua, ucapan penghargaan, nama2 yang terlibat dalam menjayakan album juga kekemasan lirik2 lagu yang terkandung dalam album ini. susunan muzik sangat cantik, ada yang berentak slow, sederhana & rancak serta paduan suara yang sangat2 mantap. 

Pengenalan: 

Kumpulan Du'a mula menceburi dalam dunia nasyid sejak dibangku sekolah rendah lagi, untuk pengetahuan semua mereka pernah menyertai kumpulan nasyid kanak2 yang di beri nama Tilmiz dibawah bimbingan Ustaz Amal sekitar tahun 2003/2004 lagi. 

Kualiti Keseluruhan Lagu: *****5 bintang 


Sahaja Aku MencintaiMu 
Lagu/Lirik: Ajwad Du'a 

Lagu yang mengingatkan kita bahawa perlunya cinta kita kepada Yang Maha Esa yang memberikan segalanya kepada kita nikmat kurnia yang tak terhingga, Lagu ini mereka berkolebrasi dengan Ustaz Amal & boleh di ambil sebagai pengajaran dalam lagu ini. 

Doa & Tasbih
Lagu/Lirik: Ustaz Amal 

doa & tasbih ini perlulah di amalkan setiap masa, uniknya di alunkan dalam bentuk lagu serta lagu ini juga mereka bekolebrasi dengan Ustaz Amal 

Rasul Terakhir 
Lagu/Lirik: Ajwad Du'a 

Lagu yang berkisarkan dengan kehidupan Rasulullah SAW sepanjang hayatnya didunia ini & banyak pengajaran yang boleh di ambil dalam lagu ini serta janganlah kita melupakan untuk mengingatinya setiap masa, uniknya lagu ini diselitkan dengan selawat ke atasnya 

Cermin Diri  
Lagu/Liik: Ustaz Amal 

Lirik lagu ini dimulakan dengan ucapan Alhamdulillah, sebuah doa yang disampaikan beserta maknanya yang cukup mendalam sekali & buat kali ke 3 mereka berkolebrasi dengan Ustaz Amal dalam lagu ini. 

Tiada Selain Dia 
Lagu/Lirik: Ajwad Du'a 

Lagu ini mengingatkan kita bahawa tiada Tuhan selain Allah swt yang telah menciptakan makhluk di atas muka bumi ini & sangat bermakna lirik lagu ini sebenarnya. 

Lagu Untuk Ummi 
Lagu/Lirik: Ajwad Du'a 

Lagu ini ditujukan khas buat ibu2 yang telah menjaga kita dari lahir hingga kini, hargailah jasa2nya selama ini, dalam lagu ini mereka berkolebrasi dengan Alkautsar (ALAM Band). 

Sahaja Aku MencintaiMu (Instrumental & Lagu Untuk Ummi (Instrumental) 

Kedua lagu ini juga terdapat dalam bentuk minus one & amat meudahkan untuk sesiapa yang ingin menyanyikannya semula. 

Ucapan:

Teruskan perjuangan hingga ke akhirnya & sentiasa memberikan yang terbaik buat peminat2 terutamanya

0 comments:

Post a Comment