Monday, July 13, 2015

Byhaq - Infiru

Tajuk: Infiru 
Artis: Byhaq 
Tahun: 2014 
Kandungan Lagu Dalam CD: 3 Track 
Kualiti Album: *****5 bintang 

Cover Album: 

Keseluruhan warna pada cover album ini berwarna warni & sangatlah cantik sebenarnya serta diserikan dengan 5 anak muda dimuka hadapan album tersebut. ucapan penghargaan pada yang tersayang tiada disertakan, nama2 yang terlibat dalam menjayakan album ini turut menghiasi album ini. Album ini bertemakan perjuangan & lagunya pula mempunyai 3 versi yang berbeza walau pun satu tajuk lagu saja sebenarnya iaitu track 1 versi penuh yang dilengkapi dengan bunyi muzik, keyboard & alat perkusi yang di mainkan, track 2 pula muziknya hanya keyboard saja yang dimainkan & track 3 versi vokal tanpa sebarang muzik langsung. Pemantapan vokal sangat2lah hebat sebenarnya. 

Kualiti Lagu: *****5 bintang



Infiru 
Lagu: Halim Ahmad 
Lirik: Asri Ed-Diwani 

Lagu ini bertemakan perjuangan yang mana cabaran mesti diharungi bersama demi kemenangan islam yang sebenarnya, uniknya lagu ini kerana mempunyai 2 bahasa iaitu bahasa melayu & arab serta sangat2 best sebenarnya. 

ucapan: 

Tahniah di ucapkan kerana berjaya menghasilkan album ini dengan sebaiknya & teruskan perjuangan anda semua dalam menyebarkan dakwah melalui nasyid InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment